Retningslinjer for arrangementer i Taastrup Teater & Musikhus

Retningslinjer for arrangementer i Taastrup Teater & Musikhus

De særlige retningslinjer for vores arrangementer vil vi introducere jer for her, og I er meget velkommen til at skrive til os på billetter@htk.dk, hvis I har yderligere spørgsmål:

Fra mandag d. 14. juni er det ikke krav at have mundbind på, når I kommer og besøger os☺


Coronapas

Ifb. med genåbningen af Danmark er et gyldigt coronapas blevet et adgangskrav flere stedet. Det gælder også for Taastrup Teater & Musikhus. For at få adgang til vores arrangementer, skal man kunne fremvise gyldigt coronapas og ID (pas, kørekort, sunhedskort eller andet offentligt udstedt ID-kort) ved indgangen.

Med coronapasset skal du dokumentere ét af disse krav:

- Du har fået første vaccinationsstik eller er færdigvaccineret. Dokumentationen vil være gyldig som coronapas fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

- Du har haft corona inden for de sidste 14-250 dage (8 måneder).

- Du er testet negativ inden for de seneste 72 timer (PCR- eller kvik-test)

Dit coronapas kan være digitalt på din smartphone eller i papirformat.


Der er også undtagelser. Kravet om coronapas gælder ikke for følgende personer:

- Børn under 15 år.

- Personer der af medicinske årsager ikke bør få foretaget en COVID-19 test.

- Personer, der som følge af en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse ikke bør få foretaget en COVID-19 test.


Hygiejne og afstand

Vi har sat beholdere med håndsprit op ved hver ind- og udgang samt ved barer. I skal følge de anvisninger, som I kan læse på plakaterne. Vores personale er også klar til at guide jer. Vi har høj rengøringsstandard, så I trygt kan møde op.

Retningslinjer for afstanden mellem vores gæster er min. 1 m. Er der mulighed for at holde en afstand på 2 m. opfordres der til dette. Dette gælder selvfølgelig ikke for jer, der bor i samme husstand.

For kunstnerne er der markeret på scenen, hvor langt de må gå frem, så retningslinjerne på min. 2 m. til publikum overholdes.


Kapacitet i sal og foyer

Retningslinjerne siger, at der skal være 4 kvm. til hver person i salen. Derfor er det kun tilladt, at vi har halv kapacitet til vores arrangementer i foråret. Dermed udbyder vi kun 254 pladser til vores arrangementer.

I vores foyer er der også begrænset kapacitet på 53 personer. Hvis vejret tillader det, så har vi baren udenfor. Her gælder afstandskravene stadig, og vi vil have personale på til at guide jer. Der vil ikke være mulighed for at aflevere sin jakke i garderobe. Den skal medtages ind i salen.



Unummererede siddepladser

Alle arrangementer må kun afholdes med siddende publikum, der har ansigtet i samme retning. Derfor vil det være unummererede siddepladser til vores arrangementer. Hvis vi har solgt koncerten med nummererede siddepladser ændres dette til unummererede. Det bliver alle billetkøbere oplyst om via mail.

Med unummererede siddepladser, kan vi sikre, at I alle sidder efter gældende retningslinjer. Når I kommer ind i salen, vil I blive mødt af vores personale, der vil følge jer hen til jeres pladser. Hvis I bor i samme husstand, må I gerne sidde ved siden af hinanden. Ellers skal der minimum være et sæde mellem jer.

Teatre og musikhuse gør dette på forskellige måder landet over. Ift. vores adgange til salen er dette den sikreste måde, hvor vi undgår, at I gæster kommer i nærkontakt med hinanden. Tak for jeres forståelse.


Under koncerten og varighed

Under koncerten må man ikke synge med.

Koncerterne i Taastrup Teater & Musikhus afvikles med ét set - uden pause. Dermed undgår vi kødannelse mm. Baren er selvfølgelig også åben efter koncerterne.


Når koncerten er slut

Når koncerten er slut, skal I blive siddende. En medarbejder i Taastrup Teater & Musikhus vil informere jer fra scenen om, hvilke rækker der trinvis må rejse sig op og forlade salen. Dermed undgår vi kødannelse samt prop ude i foyer.


Refundering af billetter

Det er ikke muligt at få refunderet billetter, hvis arrangementet laves om fra nummererede pladser/stående til unummererede siddepladser. Det er sundhedssmyndighederne, der udstikker retningslinjerne og dem skal vi følge. Det er for jeres og medarbejdernes sikkerhed.

Hvis arrangementet rykker til en ny dato pga. Covid-19, får man besked via mail eller telefon. Her har ham 14 dage til at melde tilbage om man ønsker at beholde billetterne eller refundering (billetprisen ex. gebyr).

HUSK, at bruge jeres sunde fornuft og vis hensyn til hinanden☺
Vi glæder os til at se jer!